Juni är snart slut

Kanske är dags att göra juni månads sista inlägg.

Det händer ju som inte så mycket direkt. Har i alla fall varit på bio och kikat på "Terminator - Salvation". Den var inte sådär jättebra direkt. Har däremot sett en bra film hemma - "Pojken i den randiga pyjamasen". Den är klart sevärd.

Sen har det blitt lite solning ute på ön i Bergeforsen också. Alltid lika härligt där. Kul med ett ställe där Svea kan vara med och bada.
I fredags när vi var hos Björns föräldrar så var jag tankspridd deluxe och råkade låsa in bilnyckeln i bagaget och det finns bara en nyckel till bilen, så det var inte så populärt. Visste att det skulle hända förr eller senare. Vi ringde bärgaren och de skulle ha 1300 kr drygt för att fixa upp bilen. I alla fall så lånade vi Björns mammas bil istället och avvaktade tills på lördagen. Då hörde de med grannen om han visste nåt sätt att få upp bilen, för han är tydligen bilmekaniker eller nåt liknande...och han kom med nån stålgrej och pillade och grejade på och tillslut så fick han upp den :) Det kändes väldigt bra, eftersom att min ekonomi inte pallar med några såna oväntade utgifter just nu.

På kvällen kom Matte till oss och vi käkade middag ute på gården, sen blev det lite wii-spelande och sen drog vi ner på stan. Skulle möta upp Diana men hon fick annat för sig hörde jag ryktas om :P Vi gick på O`learys...och det var ganska så värdelöst precis som sist jag har där. Man blir nästan deprimerad av deras undervåning...världens minsta dansgolv, mörkt och trist och kass musik. Men den här staden bjuder inte på så många alternativ under sommaren.

igår var det jättevarmt, 30 grader i skuggan. Vi käkade middag på Bite Lines uteservering, blev lax för mig och det var väldigt gott. Men nästa gång blir det en sån där biff som Björn tog :)
På hemvägen satte vi oss på en brygga vid
Bünsowska tjärnen som är ett väldigt mysigt ställe alldeles brevid kyrkan :)

Idag har Sundsvalls gatufest satt igång. Vi ska bara gå en kväll för det kostar så mycket och det är ingen artist man vill se heller. Förra året flydde vi ju till Åre, det hade jag gärna gjort i år också. Saknar Åre!!! :)

Midsommarhelgen

Dags för en liten uppdatering om midsommarhelgen som spenderades i Västerbotten :)
I torsdags eftermiddag åkte vi upp till Björns farmor i Boliden. När vi kom fram vid 19-tiden så var middagen serverad. Sen blidde det tårta för att fira Björns födelsedag i efterskott och så slappade vi bara framför tv`n.
På fredag förmiddag gick vi långprommis med Svea i skogen och efter lunch så åkte vi iväg till Björns mormor och morfar i Ullbergsträsk för att sätta igång med fisket.
Vi fiskade både från båten och land och fick några stora fina abborrar. Det är så kul att fiska där, för det nappar verkligen hela tiden, även om det inte är stora fiskar hela tiden ;)
Vid 17 så åkte vi hem till dem och åt middag och sen begav vi oss ner till ån för mer fiske. Svea fick vara med också och först var hon mest sugen på att hoppa i efter flötet, men efter ett antal stränga tillsägelser så verkade hon fatta att det inte var nån bra idè :)
Det var så jäkla mycket mygg. Det satt säkert 100+ stycken på huvan och ibland var det så många framför ögonen på en så man inte kunde se flötet. Som tur var så hade vi ett väldigt effektivt myggmedel så det blev inte så många myggbett, men störigt var det i alla fall.
Svea fick också myggmedel men mot henne var de lite jobbigare.

På lördagen gick vi en långprommis med Svea först också, sen fick hon stanna hemma med Björns farmor medans vi åkte tillbaka till Ullbergsträsk för mer fiske. Det nappade inte lika bra idag, men jag tog hem dagens största abborre i alla fall :)
Igår söndag, efter lunch så bilade vi hem igen. Sen stannade vi hos Björns föräldrar och käkade grillat ute på altanen i solen. Skönt!
De åker till Sardinien nästa vecka, så då får vi liten mini-semester i deras hus. Det e ju inte fel.

Idag har Cirkus Maximum hållit till alldeles brevid vårat hus så jag har varit och kikat lite på Kamelerna och de andra djuren de haft ute. Söööta var dem! :)
Sen har vi varit på bio och kollat på "Terminator - Salvation". Den var sådär. Inte direkt min typ av film.

Jag har inte tagit ett enda foto de senaste dagarna...dåligt. Skulle ha tagit på söta älgen som stod och åt näckrosor eller vad det nu var, vid åkanten när vi satt i båten och fiskade :)

Måste tipsa alla om en bok också. Den är ganska nyutkommen och heter "Tre sekunder". Skriven av Hellström & Roslund. Alla deras böcker är jättebra men den här måste vara en av de bästa böcker jag nånsin "läst" (lyssnar på den), och då har jag läst ganska många :P. Ni får inte missa den! :)

Estockholmo

Vilket tråkigt sommarväder! Är helt ledig idag så jag passade på att gå 2 varv runt Sidsjön när jag vaknade. Började lyssna på min nya ljudbok "Tre sekunder" av Hellström & Roslund. Har höga förväntningar på den eftersom att alla deras tidigare böcker varit så himla bra och spännande.

I helgen var vi i Stockholm. Bodde som sagt var på
"Radisson Sas Royal Viking hotell" som ligger alldeles vid centralstationen och det kan rekommenderas. Riktigt stor och god frukostbuffè hade de också! :)
Vi har inte gjort så mycket mer än sprungit runt i olika affärer. Köpte ett par sandaler, strumpor på Topshop (ett måste), en top på Bikbok, ett vristlänk, 3 pocketböcker och underkläder. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte Elvine jackan på Red Devil som det var halva priset på och Sid & Nancy tröjan på Urban outfitters.... :/
På kvällen käkade vi middag på "Jensens Böfhus" och det var helt ok. Hade dock hellre ätit en god lammgryta på den underbara persiska restaurangen "Hatam", men eftersom att Björn fyllde år, så var jag snäll och lät han välja ställe för en gångs skull :P
Jag tycker vi har haft det riktigt mysigt i alla fall trots det tråkiga vädret. Hade gärna stannat någon dag till.....

Nu är det bara 2 till dagar kvar här hemma sen åker vi upp till Ullbergsträsk för att fira midsommar, eller ja vi ska inte fira den direkt utan bara fiska!!! Kul! Det nappar heeela tiden där...  :)
Brukar ju åka till Luleå på midsommar, men tänkte ta det senare på sommaren i år, så kanske man får en chans att ligga på stranden där....det var ju några år sen man gjorde det sist.

Björn slappar på hotellrummet

Godmorgon!

Jahaja, så var det sommarledighet då, fast jag ska jobba idag. De ringde och väckte mig kl 7 och ville att jag skulle komma till kl 8, så jag stressade in i duschen och grejade på, och så ringer hon nu igen och säger att jag inte behöver komma förrän kl 10:30. Suck! Jag kunde ju ha sovit nån timme till då!!
Men nu är jag pigg i alla fall, så jag ska ta en sväng med Svea runt Sidsjön hade jag tänkt.
Har blitt alldeles för lite träning den senaste veckan, dels så har jag ju varit sjuk och sen har ju min mormor varit och hälsat på också.
Det var jättetrevligt. Vill verkligen att hon ska bo här istället!!! Nåt surt var bara att hon blev av med sin väska på bussen hem! Där fanns bl.a mina "presenter" till mamma...som kanske inte var dyra men som har tagit lååång tid att göra :(

I lördags råkade jag nästan ut för samma sak. Var på Olearys och "glömde" min väska där. Var helt förstörd igår, för jag hade ju nycklar, pass, plånboken osv osv i den, men så ringde jag dit och de hade hittat den och till och med alla pengarna var kvar!! :)
Björn var på jobbfest i lördags, så jag kikade på fotboll och snackade med Tom & Nina och Ekke sen åkte jag med Tom och Nina ner på stan. Var meningen att jag skulle möta Ekke på Aveny sen, men väskprobbset ändrade planerna lite....

Jag har köpt en yantramatta nu, alltså en spikmatta. Har bara testat den 2 ggr än men gud så skönt det var. Först gör det svinont men sen blir ryggen helt varm och jag somnade nästan. Det är lite smärtsamt att resa sig från den också, för då sitter den ju liksom fast i ryggen :s

Till helgen fyller Björn år så då tänkte vi passa på att göra nåt mysigt så då blir det en tur till Stockholm. Har bokat superior rum på 5-stjärnigt hotell. "Sas Royal viking" som ligger alldeles vid centralstation. Fick det för jättebra pris också, rummet brukar kosta 3000 kr per natt men nu var det "bara" 1300 kr. Nice :)
Så då ska Svea bo hos sin original-husse Jonas.....