Gbg

Så var sommaren slut då. Lite tråkigt men det är ju ganska mysigt med höst också. Eftersom att Björn har jobbat hela sommaren så har vi ju inte direkt gjort så mycket. Det bästa som har hänt är att mamma var och hälsade på + resan till Göteborg. Kan ju skriva lite om den i brist på annat :)

Vi tog bilen ner till Orsa Grönklitt på lördagsmorgonen och så tog vi in på vandrarhemmet där. Superbilligt att bo där och rätt mysigt också :) På kvällen åkte vi in till Orsa camping och åt middag där och gick runt. Det var jättefint och vädret var hur bra som helst.
På söndagsmorgonen tog vi e.n prommis runt en sjö och sen gick vi på Orsa björnpark. Där fanns det björnar (såklart), isbjörnar, lodjur, järv, sibiriska tigrar och leoparder m.m. Även denna dagen var vädret strålande så vi gick runt där i flera timmar :) Fikade uppe på toppen också...
På kvällen tog vi bilen till Frysås, ojj vilken liten idyll, tänk att ha sommarstuga där, det vore inte fel :) Sen åkte vi vidare till Mora för att äta middag och gå runt lite. Där var det också supermysigt. Verkligen en härlig sommarstad!

På måndagmorgon åkte vi vidare mot GBG och vid 17 tiden var vi framme vid lägenheten på Gibraltargatan där vi skulle bo. Efter att ha lämnat in väskorna så gav vi oss direkt när till Nordstan för att köpa Göteborgspasset eftersom att det ingick 2 dagars fri parkering i det, vilket annars skulle kosta 15 kr i timmen = väldigt dyrt. Det var inga probbs att hitta i Götet, jag har ju varit där ganska mycket när jag var tillsammans med Tom och även fast det var mååånga år sen så kände jag igen mig ;)
I alla fall så köpte vi göteborgspasset och sen åt vi middag på Burger king och så gick vi till 4-gott! Sveriges kanske bästa godisaffär!!!!!
Sen gick vi bara hem och kikade på Discovery :)

På tisdagsmorgonen gick vi till
Universeum. Det var jättefint och intressant. Massa spännande djur :) Sen åt vi lunch på världens godaste kebabställe vid sidan av Avenyn och så traskade vi iväg mot Slottsskogen, där gick vi först på Naturhistoriska. Brandlarmet gick så vi hann inte kolla klart på alla grejerna. Tog en sväng i slottskogen och kollade på djuren. Sen bestämde vi att vi skulle gå på bio så vi gick direkt därifrån till biopalatset och köpte biljetter till "The expendables". Hann kika runt lite på stan innan filmen började också.
Efter bion handlade vi lite mat och gick hem och åt sen middag :)

På onsdagen var det ju sista dagen som göteborgspasset gällde så var det ju paddan båt som gällde eftersom att det var gratis med kortet :) Men vi började ju dagen med en prommis till Haga och lite lunch på ett supermysigt cafè. Vädret var härligt! Jag gillar Haga, det är en mysig stadsdel. Jag lyckades fynda en kjol också. Den hängde utanför en liten butik där och var precis i min stil!!! 649 kr hade den dock kostat och det stod att det var 50 % på den men jag tyckte ändå att det lät liiite dyrt men jag gick och provade den och eftersom att den passade perfekt så var jag ju tvungen att slå till, blev glatt överraskad när jag fick den för 195 kr också, det måste ha varit mer rea på den än vad som stod :)
Sen blev det ju som sagt Paddan och sen en sväng på stan. Det var ju rea på Esprit, så både jag och Björn fyndade lite grejer där. Blev dock inte glad när det nästa dag i GP stod att det nu var HALVA REAPRISET som gällde, grrrrr!!!!

På kvällen var det meningen att vi skulle möta upp med Jonna på Liseberg så att jag skulle få åksällskap men tyvärr blev det inte så eftersom att hennes lilla Isabelle tydligen var extra ledsen och kinkig. Jag och Björn fick klara oss själva och det gick väl bra fast det blev tyvärr inte så mycket åkning, för Björn hatar det men jag lyckades lura med honom på en tur i Lisebergsbanan iaf, men jag hade ju helst velat åka Balder!!! I alla fall så var det en trevlig kväll, The Ark spelade och vi provade våran lycka på chokladhjulen osv, vilket inte gick så bra, och Björn roade sig i spelhuset.

På torsdan var det Ullared som gällde!!! Hade inte så höga förväntningar men klart man måste kolla in det där stället när man ändå var i närheten!! Det var ingen kö in och vi gick igenom Gekås på 1 ½p timme ungefär. Hade hört att det skulle ta nästan en hel dag...Visst fanns det ju mycket grejer men allt var inte sådär jättebilligt. Kom ut med lite bilvårdsgrejer, ett 8 m koppel till Svea, lite tandkräm och hygienartiklar typ...som efter ett besök på Rusta eller nåt ;)
Sen fanns det även Scorett outlet, MQ outlet, sexshops outlet, frisöroutlet och Net on net lagerbutik. Inget var väl direkt nåt att hurra för men jag köpte mig en inpackning på frisörshopen iaf.

Vid 18 tiden var vi tillbaka i Götet och då kom Björn på att han skulle köpa ett grafikkort så vi slängde bara in påsarna i lägenheten och gav oss ner på stan. Sen gick vi hem igen och tog bilen till Örgryte för att äta på en Turkisk restaurang. Riktigt smarrigt och billigt!!! :)

Fredagen var shoppingdan och vi kutade in och ut i affärer. Fanns väldigt mycket man ville ha men tillslut så höststövlar från Vagabond. Som tur var så hade man ju en massa rabattkuponger som man fick med göteborgspasset :)
På kvällen köpte vi pizza från stället tvärs över gatan och bara softade hemma. Sen på lördan åkte vi hem igen.
Det var en väldigt mysig vecka och jag älskar Göteborg. Skulle väldigt gärna bo där!!!

Vi åkte direkt till Björns föräldrar och hämtade Svea. Hon blev glad såklart men hon hade nog haft det riktigt bra hos dem, massor med långprommisar och eget rum med egen säng och möjlighet att vara ute på gården och springa fritt hur mycket hon ville :) Väldigt snällt av dem att de ville ta hand om henne trots att det innebär att deras hund inte kan vara där då....


Orsa björnpark








Fryksås


'
Universeum





Tur med Paddan







Kommentarer
Postat av: Angie In Turkey

Jag sag en bild pa din hund i bloggen, jätte fin! Älskar stora hunder. Och granden verkar vara sa snäll. Är du fran turkiet? kram

2010-09-29 @ 23:42:58
URL: http://angielovely.blogg.se/
Postat av: chGrinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 20:05:38
URL: http://www.grinders.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0