Vår

Nu känns det verkligen att våren är på gång. Kan säkert komma en omgång snö till men ändå...Det börjar bli bart på gatorna så nu kan man äntligen ta fram cykeln snart. Det ska verkligen bli skönt eftersom att det tar sån tid att gå till och från jobbet.

En liten uppdatering om vad som hänt sen senast. Det jag kommer ihåg i alla fall. Förra lördagen var vi ute och åt på Ming med Jessika och Matthias. Jag åt nån pepparbiff med tomater och lök och sen delade jag och Björn på chokladmousse med glass till efterrätt.

Sen i måndags så bokade vi resan till Bodrum. Vi ska åka tillsammans med Jessika och Matthias. Kul med lite sällskap :) Trodde dock aldrig att vi skulle kunna enas om ett resemål för jag var inte öppen för så många olika alternativ :P Turkiet kändes som det självklara men jag kunde nääästan sträcka mig till kanske Menorca eller så var det nån grekisk ö som jag inte kommer ihåg vad den heter. Men jag VET ju att det inte hade blivit en lika lyckad semester som när man åker till Turkiet :) Ska bli kul att testa Bodrum. Där är det till störst del Turkiska turister, vilket jag tycker är superbra för det är ju Turkar man helst vill träffa när man är i Turkiet, inte britter och holländare och grejer..Men vi ska ju bo i Gümbet som ligger ca 3 km ifrån Bodrum och där finns det säkert britter och grejer så det räcker och blir över. Men jag hoppas vi kommer att hänga i Bodrum mest.

Jag har ju varit där en dag i januari för några år sedan och trots att det var lite grått och småkallt så tyckte jag ändå att stan verkade va hur mysig som helst :) När vi väl hade kommit överens om Bodrum så återstod nästa "problem". Jag åker helst på egen hand, alltså inte charter (Björn gör som jag gör :) och Jessika och Matthias var nog mer inne på att åka en färdig paketresa. Men jag tycker det är mer "spännande" att åka själv sen är det onödigt att betala extra för charter. Nu flyger vi ner till Istanbul först och byter plan där, sen i Bodrum har vi bokat ett lägenhetshotell som heter Pedalisa. Det finns i vingresors utbud också, fast åker man med dem så betalar man mer :) Jag hoppas verkligen att vi kan ta en sväng till Marmaris. Kanske hyra bil och åka dit eller ta flygbåten. Vanlig buss funkar för mig också :) Men vi får väl se.. Nog om resan nu, men jag kommer nog att "prata" rätt mycket om det framöver :)

I fredags sov vi i Bergeforsen. Grillade grillspett med älgkött. Supersmarrigt! Sen kollade vi på film och bastade. Mysigt! Björns föräldrar är på Azorerna så då måste man ju passa på att va där i huset lite :) Igår kväll/natt var Björn och spelade Starcraft hos en kompis i massor med timmar. Jag kollade på melodifestivalen, vilket jag aldrig brukar göra och jag röstade dessutom för första gången i mitt liv. Var tvungen för jag älskar verkligen Sara Vargas låt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0